ÅRETS NÄRPESBO

15.10.2017 kl. 22:27
För att fira Finland 100 år inleder Svenska kvinnoförbundet i Närpes rf en ny tradition- vi skall årligen utse "årets räidigaste närpesbo" för att ge synlighet till alla de fantastiska kvinnor och män som är med och skapar vårt fina jämställda samhälle i Närpes!

Dags att slå jantelagen, hylla och bli hyllad! Kom med!
ÅRETS NÄRPESBO

Vi samlar in förslag till årets närpesbo under Tomatkarnevalen och under hösten. Svenska Kvinnoförbundets styrelse väljer en person bland förslagen i november och på jukmarknaden i Näsby offentliggörs vem som fått utmärkelsen Årets närpesbo 2017.

Årets räidigaste närpesbo är en person som i sitt vanliga liv mitt ibland oss gör något utöver det vanliga- ställer upp för andra, engagerar sig i samhället, får andra att trivas och må bra- är räidig!

Sänd in förslag till asmedsnylund@gmail.com