Presidentval, årets närpesbo och kommnalpolitik i första medlemsbrev 2018

22.01.2018 kl. 17:38
Vår förening skall vara en plats att växa i det politiska arbetet, en krets av kvinnor och män som kan stöda varandra både lokalt, regionalt och nationellt och det är till allas vår fördel att vi i vårt arbete står både för kontinuitet och för förnyelse.

Bästa kvinnoförbundare
God fortsättning på det nya året! Det politiska året rivstartar med presidentval.

Nils Torvalds gör en fin kampanj och lyfter fram de värden vi står för - hans uttalanden finns att läsa t.ex. på förbundets hemsidan:

Där kan man läsa om att det Margot Wallström kallade en feministisk utrikespolitik skapar förutsättningar för en jämställd värld. För oss lokalt gäller det att mobilisera väljarna och att betona vikten av att de sätter sin röst på nummer 9, en mycket kunnig kandidat, ”nära oss”.

Årsmöte – se kommande annons i Sydin

Vi strävar efter kontinuitet och förnyelse. Senaste år fick vi med Anahit Norrbo som styrelsemedlem och vi introducerade funktionärsmedlemmar och fick då med Linda Pellfolk, Gun Granlund och Marjo Österdahl i styrelsearbetet. Tack för ert första år!
Nu vill vår bästa kassör Inger Malm sluta som kassör och jag uppmanar er alla att anmäla intresse för den sysslan - antingen ni själva eller någon som ni känner.
På årsmötet väljs ordförande och styrelsemedlemmar. Ordförande väljs varje år. Styrelsemedlemmar väljs för två år. Våra stadgar ger oss möjlighet att utse sk funktionärsmedlemmar för att bredda styrelsen, vilket ger oss en mycket lyckad möjlighet att engagera flera personer i styrelsearbetet. Kom gärna med på årsmötet och föreslå en ny ordförande eller nya styrelsemedlemmar eller meddela lämpliga namn eller ditt eget intresse för någon post till någon av de sittande styrelsemedlemmarna!

Läs brevet i sin helhet HÄR.