En kraft att räkna med!

25.03.2018 kl. 18:03
Svenska kvinnoförbundet i Närpes har varit engagerad i det politiska livet både lokalt, regionalt och nationellt via sina
medlemmars verksamhet, via styrelsemedlemmarnas olika förtroendeuppdrag och genom
föreningsinitiativ.

Axplock ur verksamhetsberättelse 2017:

"Kampanjen #metoo och #dammenbrister satte även sin prägel på stadens budget- ochverksamhetsplan för 2018.  De många uppropen mot sexuella trakasserier fick beslutsfattarna attbegära åtgärder. Kvinnoförbundare i fullmäktige och stadsstyrelsen fick in flera punkter i verksamhets- och ekonomiplanen som ytterligare poängterar arbetet mot trakasserier och mot tystnadskulturen. Särskild uppmärksamhet ägnas åt förebyggande av sexuella trakasserier. I förslag om åtgärder från fullmäktigeledamöter från de olika sektorerna ss. i vård- och omsorg, i skolorna,inom idrott och inom ungdomsarbetet ska man samarbeta med andra sektorer för att förebygga allslags trakasserier inom all verksamhet och poängtera att nolltolerans råder. Alla förslag omfattadesenhälligt av fullmäktige på sammanträdet den 11.12. 2017." Verksamhetsberättelse i sin helhet kan du lära HÄR.