Linda Pellfok ny ordförande för Svenska kvinnoförbundet i Närpes.

17.04.2019 kl. 07:21

Föreningens långvariga ordförande Ann-Sofie Smeds-Nylund slutade som ordförande och Linda Pellfolk ställde sig till förfogande.
Svenska kvinnoförbundet i Närpes höll årsmöte på Red&Green lördag den 16 mars 2019.Föreningens långvariga ordförande Ann-Sofie Smeds-Nylund hade avböjt omval och föreningen fick därför se sig om efter en ny ordförande. Linda Pellfolk tillfrågades och tackade ja. Hon valdes enhälligt till föreningens ordförande för år 2019. Efter årsmöte och en mycket intressant valdebatt med några av våra fina riksdagsvalkandidater, Marjo Österdahl, Anders Norrback och Nanna Rosengård, hade nya styrelsen konstituerande möte. På konstituerande möte valdes Marianne Nyqvist-Mannsen till viceordförande och medlemsansvarig, Eva Ström-Enroth till sekreterare och Ann-Sofie Smeds-Nylund till kassör. Jennie Wilson, Eivor Eklund-Back och Emina Arnautovic är styrelsemedlemmar. Föreningens stadgar tillåter funktionärsmedlemmar i styrelsen, och denna gång
blev Sara Langels, Anahit Norrbo, Gun Granlund och Kerstin Berg valda till funktionärsmedlemmar.HÄR kan du läsa hela medlemsbrevet.