Vem blir Årets Närpesbo 2020 ?

28.08.2020 kl. 13:29
Vi emotser förslag till Årets Närpesbo 2020!
Känner du nån räidig Närpesbo som du tycker förtjänar att uppmärksammas med titeln Årets Närpesbo?
Välkommen att maila in ditt förslag och motivering till oss i SKvF Närpes.

Vi emotser FÖRSLAG till ÅRETS NÄRPESBO 2020
För att fira Finland 100 ÅR inledde Svenska Kvinnoförbundet i Närpes rf en ny tradition - att utse Årets Närpesbo! Detta år blir alltså fjärde gången som vi korar Årets Närpesbo.

Vi emotser nu förslag från allmänheten på personer som fyller följande kriterier:
Årets Närpesbo är en person som i sitt vanliga liv mitt ibland oss gör något utöver det vanliga - ställer upp för andra, engagerar sig i samhället, får andra att trivas och må bra – är räidig.

Utgående från de förslag som inkommer väljer styrelsen för Svenska kvinnoförbundet i Närpes Årets Närpesbo i november. Utmärkelsen överräcks vid julöppningen om den ordnas eller vid annat lämpligt tillfälle i slutet av året.
Fritt formulerade förslag sänds per epost till kvinnis-narpes@listor.fi och av texten bör framgå: Namnet på den som föreslås, motivering till varför just den personen borde föräras utnämningen samt förslagsställarens namn och kontaktuppgifter.
Skriv Förslag till Årets Närpesbo 2020 i epostens ämnesfält.

Välkomna att maila in era förslag till    kvinnis-narpes@listor.fi

arr: Svenska kvinnoförbundet i Närpes rf