Välkommen att delta i vår eventserie Så svetten lackar!

05.05.2022 kl. 21:59
Vi erbjuder en frisk mix av hälsa, motion, samvaro och politik

SKvF Närpes vill  engagera  medlemmarna och även andra intresserade i nya verksamhetsformer där vi sätter fokus på välbefinnandet, hälsan, konditionen och gemenskapen utan att glömma att i allt detta finns ett jämställdhetsperspektiv som behöver lyftas fram.

Du och alla andra intresserade är hjärtligt välkomna att delta i en serie evenemang som vi kallar ”Så svetten lackar”. Vi hoppas att du bland de fyra event som vi arrangerar under tiden maj-november hittar något eller några som tilltalar dig. Det första är redan den 30.5. Serien består av följande event:

MAJ, måndag 30.5. 2022 kl 18

Idrottens jämställdhetsresa – igår, idag, i morgon:

Saara Norrgrann, sakkunnig från Finlands Svenska Idrott (FSI) talar kring temat: att jobba med jämställdhet och förändringsarbete inom idrotten.

Plats: Vargbergets fritidscentrum. Adress: Vargberget 150, Närpes

Efter föreläsningen drar Saara en grupp för löpare medan Jennie Wilson tar med deltagarna runt Naturstigen, 4,5 km. Alternativt kan man gå i Vargbergstrappan eller motionera i området kring Vargberget.

Anmälan om deltagande för serveringens skull till kvinnis-narpes@listor.fi eller sms till Jennie Wilson 040 8427 660

Deltagaravgift: 6€ för medlemmar och 8€ för icke-medlemmar. Kaffe/te och smörgås ingår.

AUGUSTI

Isabella Antfolk, kock och friluftsentusiast, inspirerar till alternativa grillrätter vid Risnäs-träskets grillkåta och efteråt promenerar vi runt Risnästräsket.

OKTOBER

LadyGyms ägare Muhammed Gutic samt personliga tränaren Jennie Wilson tar dig med på en guidad tur bland träningsmaskinerna på LadyGym och du får tips och råd om konditionshöjande träning.

NOVEMBER

Kvinnors hälsa är temat för novembereventet, med sakkunniga som föreläsare.

Mer detaljerad info om evenemangen i augusti, oktober och november ges senare. Deltagaranmälan kan göras redan. Skriv vilket/vilka evenemang du i så fall anmäler dig till. Anm.adress: kvinnis-narpes@listor.fi

VARMT VÄLKOMNA till våra evenemang och god fortsättning på våren!

Marianne Nyqvist-Mannsén, ordf.