Dags att föreslå kandidater till Årets Närpesbo 2022

15.09.2022 kl. 18:42
En god kandidat till Årets Närpesbo är en person som mitt ibland oss i sitt dagliga liv gör något utöver det vanliga, ställer upp för andra, engagerar sig i samhället, får andra att trivas och må bra - som är räidig.

För att fira Finland 100 ÅR inledde Svenska Kvinnoförbundet i Närpes rf  år 2017 en ny tradition - att utse  Årets Närpesbo! Detta år blir alltså sjätte gången som vi kommer att kora Årets Närpesbo.

Vi emotser nu förslag från allmänheten på personer som fyller följande kriterier:  Årets Närpesbo är en person som i sitt vanliga liv mitt ibland oss gör något utöver det vanliga - ställer upp för andra, engagerar sig i samhället, får andra att trivas och må bra – är räidig.

Välkommen och maila in ditt/dina förslag till kvinnis-narpes@listor.fi eller sänd ett textmeddelande till nummer 0500 362 418 före den 31.10.2022.

Av förslaget bör framgå:

• namn på den som föreslås

• motivering till att just denhär personen borde föräras utnämningen

• förslagsställarens namn och kontaktuppgifter

Utgående från de förslag som inkommer väljer styrelsen för Svenska kvinnoförbundet i Närpes Årets Närpesbo 2022 i november. Utmärkelsen offentliggörs och mottagaren uppvaktas vid julöppningen på Närpes torg.