Välkommen att föreslå kandidater till Årets Närpesbo 2024

01.09.2024 kl. 22:17
Känner du en Närpesbo som i sitt vanliga liv mitt ibland oss gör något utöver det vanliga, ställer upp för andra, engagerar sig i samhället, får andra att trivas och må bra och är helt enkelt 'räidig'?

Vi i SKvF Närpes fortsätter vår tradition sedan sju år tillbaka att utse en person som motsvarar kriterierna ovan till Årets Närpesbo. Traditionen fick sin början då vi ville uppmärksamma Finlands 100-årsjubileum 2017 på vårt eget sätt.

Vi emotser nu förslag från allmänheten för att hitta den åttonde Årets Närpesbon. Utgående från inkomna förslag väljer föreningens styrelse Årets Närpesbo 2024 i november och mottagaren av utmärkelsen uppvaktas vid något publikt tillfälle i november eller december. Valet synliggörs också i lokala medier.

HUR NOMINERAR MAN: Välkommen och maila in ditt/dina förslag till kvinnis.narpes@gmail.com eller sänd ett textmeddelande till nummer 050 036 2418 senast den 31.10.2024

Av förslaget bör framgå: 1) namn på den som föreslås 2) motivering till att just denhär personen borde föräras utmaningen 3) förslagsställarens namn och kontaktuppgifter

Vi tackar på förhand och ser fram emot många och goda förslag så kan vi komplettera denna fina bukett av Årets Närpesbor sedan 2017 med ännu en 'räjdig' Närpesbo: