Aktuellt

Jämställdhetsplan för Närpes stad

När det i denna plan talas om jämställdhet avses både jämställdhet mellan könen och jämställdhet enligt alla de kriterier som nämns i Diskrimineringslagen. Avsikten är att denna plan ska utgöra en operativ handlingsplan för jämställdhet ur alla perspektiv och därmed uppfylla de krav som ställs i lagstiftningen både vad gäller jämställdhet mellan könen och annan likabehandling.
08.09.2016 kl. 15:35

#WESEEYOU

Svenska kvinnoförbundet i Närpes deltar i kampanjen för bättre asylpolitik. Genom att ta ett foto till exempel och skriva ditt budskap till regeringen kan även du delta i kampanjen #weseeyou!
08.09.2016 kl. 15:28

Vill lyfta fram framstående kvinnor i Närpes

I allmänhet lyfts männen fram då historien skrivs. Men även kvinnorna fanns och har varit med och byggt samhället. Nu ska deras historia skrivas. Att kvinnorna ofta inte syns vill Svenska Kvinnoförbundet i Närpes råda bot på. De vill lyfta fram de kvinnor som varit med och skapat dagens Närpes. Nedan kan du läsa artikel i sin helhet som publicerades i Sydin i februari 2016.
07.09.2016 kl. 14:00